Total de visualitzacions de pàgina:

16 de juliol del 2013

Cau de jazz i converses

Era un bar emblemàtic del carrer Perdut, bar de nits d'estiu on la meva colla i jo solíem beure'ns els disset anys al voltant d'una taula plena de cadires, rondes de cervesa i riure a vessar.

Ell també hi solia anar. Era un any més gran que nosaltres, amic d'algun amic, però sempre anava sol. Entrava al bar, discret, i s'asseia a la barra, al racó...Duia discos que comentava amb el propietari del bar mentre bevien dues pintes escumoses. 'Té escolta això, és una primera edició'... Jazz... All about jazz... Jo me'ls mirava. Una nit i una altra. 

Aquella nit els meus amics i jo anàvem molt tous.  Xivarri, acudits, confessions, riure sense parar... 'Voleu una altra cervesa?' M'hi vaig acostar, a la barra. 'Diga'm preciosa'. 'Tres mitjanes més'. Mentre m'esperava vaig trobar el seu somriure. 'Vas bé?' 'Porto un puntet'. 'Deus tenir molta set'. M'assenyalava les tres cerveses, i abans que li digués que no eren per a mi, ja notava que em prenia el pèl. Sempre ho feia. Se'l veia còmode on era. A la barra, al racó, el millor lloc, deia, per escoltar Coltrane. 

Vaig tornar a la taula amb les cerveses, gràcies, de res colla de sapastres, rèiem per qualsevol cosa, quants santhilaris, no crideu tant, però què fas? Una performance... On és la música?  

'Nois hem d'anar plegant'... El propietari va aixecar les cadires de la taula del costat, hora de tocar el dos... Apa nois, que tanquem. I ja ens veus tots drets, mirant de mantenir l'equilibri, sortint com podíem...

Ell no es va aixecar, tampoc aquella parella, artistes, ni aquells dos de la taula del fons. La persiana, a mig baixar...Vaig fer el que no hauria gosat fer si hagués anat ben serena.. 'M'hi deixes quedar?' El propietari somreia. 'No en tens prou?' 'Tinc curiositat'...

Em va salvar Coltrane...'Au, va, entra'... I va abaixar la persiana. Tancats, dins del cau, la nit continuava amb el millor jazz, les millors converses... Vaig caminar a poc a poc...fins al fons de la barra... 'Vas bé?' 'Sona bé'...  'El millor saxo'...  Hàlits de fum. Té, passa'l.. Pentagrames increïbles... Proximitat. A Love Supreme..








 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada