Total de visualitzacions de pàgina:

18 d’abril del 2017

Pacte a mitges

Fa uns mesos, un antic amant va dir-me tot citant Freud que 'les persones som amos del que callem i esclaus del que diem'. Formava part d'una carta escrita amb el cor... O així m'ho va semblar quan vaig llegir-la. No ho sé si som amos o esclaus del que parlem...  Però els mots... Els mots sempre són compartits...

En parlava ahir de tot plegat amb un bon amic davant d'un balconet de roca amb vistes a Sau, a Tavertet, a les Guilleries... Amb vistes al món que compartim darrerament. 'Com va l'enamorat de qui em parlaves?...'  'Ja no hi és ni als meus matins, ni als meus capvespres, ni als somnis que vam compartir junts'...  'Et veig tocada'...Trista, vaig pensar. Quan t'esborren dels contactes d'un mòbil, t'esborren del cor i costa de pair...

'Jo em protegeixo', va dir el meu amic. Amb l'edat n'aprens. Ai, aquests enamoraments de maduresa...

Fa temps que no s'enamora el meu amic. Però ahir davant dels cingles vaig notar que compartíem un vespre únic amb posta de sol inclosa. I em vaig sentir molt afalagada de gaudir de l'excepcionalitat d'aquell, com ell anomenava, 'balconet secret'...

El meu amic és una persona singular, innovadora, estimada per molts, amb un carisma que no se l'acaba. És un plaer caminar junts pels corriols osonencs, aprenent de biologia, enginyeria i amor per la terra... Aquest any és important per a tots dos perquè canviem de desena i això també costa de pair. Volem fer tant encara...

Hi ha una atracció clara i una tendresa que ahir es va fer tangible... M'hauria abraçat més d'un cop però no ho va fer... Vincular fa por... I la tendresa que pot menar al desig... Ai las, no en saps mai les conseqüències del teu impuls...

 'No te n'estiguis de proposar-me tardes com avui'. I tant, vaig pensar. Tardes per escoltar refilar els ocells quan se'n van a dormir; per dibuixar la volta del cel i comptar tants estels com puguem; per constatar que l'amistat entre un home i una dona ha de ser necessàriament això, una amistat.

M'agrada escoltar el meu amic. M'agrada que millori i faci millorar els altres. Que confessi el que pensa, i el que pensa ho faci. Ai aquest somriure murri... Ai les mans suaus que ens apropen... Ai els llavis suaument insinuats... Un pacte a mitges... Les hores secretes al seu costat...

Stacey Kent... Close Your Eyes...







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada