Total de visualitzacions de pàgina:

18 de setembre del 2017

Muntanya russa

Vas triar un japonès. Hi vaig estar d'acord, 'no hi ha gaire oferta al meu poble', millor a la capital, al vespre, demà treballes, serà intens. Si més no riurem.

Un previ a una cerveseria, ja has arribat, assegut, llegint El jueves i menjant crispetes. Distès. Els tamborets són massa alts i estic tan baldada que amb prou feines m'hi puc enfilar. Una clara. Em faltava la teva veu, i tant que havíem coincidit però som de quintes diferents. Anem?

Entrem al restaurant. Per què un japonès? Hi he vingut altres cops, m'agrada. Compartim plats, tu un Yakisoba, jo un Yakimesi, tries un Alella fresquet i de postres unes trufes excepcionals... Brindem amb els ulls ben oberts, són preciosos, no sóc original, oi?

Solapem converses i enfilem temes, per què et deia això? I reprenem el fil... No l'atures, no l'aturem... Hi ha un moment de la nit, caminant pel casc antic, que et mous en la distància curta i el contacte subtil. S'hi està bé, cau un xim-xim, has vist quina llum?

Que més voldríem, aturar el temps, important l'interior i és clar, l'actitud, el bagatge, la memòria... Ets calmós, atent, més de teatre que de cine, ai aquesta veu seductora... No som perfectes, és el moment que és perfecte...

Ens tornem a veure al cap de dos dies. El format és diferent. El glamur també. Va bé que sigui a la tarda, que sigui caminant, descobrint el territori, que l'encant depengui de tots dos, la basílica de rodona perfecta, trescar per les runes del castell... Tenies raó. A la primera trobada, sempre hi ha moltes coses per explicar.

La llum del captard fa declinar els mots... Hi ha un moment que assenyales el paisatge llunyà, una abraçada imperceptible, la veu a cau d'orella. De nou, el contacte subtil. Però l'instant es perd... Baixem el pendent. Ressaca emocional... Encara que estiguem a prop ja ens hem allunyat...

Tots els comiats són diferents. Aquest també. És com quan el viatge acaba i has de baixar del trenet. La muntanya russa de les emocions té aquestes coses. Que la intensitat és un viatge amb regust de tornada...

The Fabulous Baker Boys...  More Than You Know...

https://www.youtube.com/watch?v=NDw7Assb2mM


1 comentari:

  1. "(La muntanya russa de les emocions té aquestes coses.) Que la intensitat és un viatge amb regust de tornada..."
    Com m'agrada!... Quan cert!

    ResponElimina