Total de visualitzacions de pàgina:

20 de gener del 2017

Of time...

Fa uns dies vaig sopar amb un amic a un dels locals que més m'agraden... Gràcia en té un munt, però el Salambó... M'encanta... Aquest exotisme que evoca el nom i el bon gust d'un interior de fusta i savoir faire... El recordava entranyable, com fa un munt d'anys, Barcelona la nuit, les meves amigues i jo compartint copes, trenant converses, abraçant la matinada...

Sempre és un gust assaborir viandes, somriures, segons de complicitat... Et ve de gust un verdejo?  Molt. Fresquet. Bona collita, com el meu amic, aquesta sensació de fer molts anys que parlem, que xalem l'un amb l'altre. Costa de trobar noves coneixences que et donin bona vida, bons moments, que vulguin aprendre amb tu, de tu... Són les amistat de maduresa, quan no calen tant les paraules i sí els bons moments compartits...

Una trobada de cine i sopar a dues bandes. Un Verdi de tarda, un univers que estimo de fa un munt d'anys aquest cinema que no puc deixar de sovintejar, la màgica  pantalla que mai no decep.  Tries tu la pel·li, intuïció, que ens agradi... Com que la combinació Firth & Law em seduïa, vaig proposar Genius (L'editor de llibres).

Genial Thomas Wolfe. En prenc nota, Of Time an the River, propera lectura, of course... Les bones descobertes sempre duen a descobertes excepcionals. La creació, la creativitat, la simbiosi de la passió i la raó, no poder aturar els mots ni l'escriptura, sentir que darrere un discurs caòtic s'amaga la novel·la, la narració essencial.

Em va frapar el rerefons, quan aboques tanta passió no tens límit. Aquest garbuig de mots i fulls, la creació desbordada, el fil finíssim de la genialitat que frega la pèrdua del sentit de la realitat... Hi ha persones capaces d'enlairar-nos, amb actituds vitals, amb mots que delecten els sentits...

Glopet de verdejo, the last, tiramisú i coulan... És un gust poder compartir un cinema amb tu, diu el meu amic mentre sortim a l'exterior glaçat... Et demano un taxi, i ara, transitaré a peu, somriu, una vetllada magnífica... Segur que no vols venir a casa, ja li he promès a la meva amiga, que dormiria a la seva... Doncs t'hi acompanyo...

Caminem junts Torrent de l'Olla avall... Perill, cantonada Venus... Adéu, fins aviat, un plaer, fins la propera...

Of time... El temps del nostre temps, tan fràgil, tan intens...
  
'Someday he'll come along'... Sara Vaughan....... The Man I Love 


https://www.youtube.com/watch?v=-RJ9PNYxr9Q






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada