Total de visualitzacions de pàgina:

16 de juliol del 2018

As long as I know...

Deia un amic meu fa uns dies que quan arribes als cinquanta convé fer un balanç. M'explicava el meu amic, mentre sopàvem, que el dia del seu aniversari, assegut a la sorra davant del mar, va evocar un munt d'imatges del passat. Dels darrers anys, potser els més significatius. Ha tingut grans èxits en alguns àmbits: professionalment, els amics, els fills... Va acotxar el cap, la parella, tema estrella. La parella? Un fracàs.

Me'l vaig mirar. Fracàs? Evolució.  Un clàssic, el meu amic, massa nits en solitud. Poc portàtil. Ja ho sap el meu amic que decidir fer camí en solitari és viure sense lligams, sense ningú amb qui compartir espai, l'agenda curulla de singles, les nits amb qui vols, amb qui pots. Ets el teu centre, el teu retorn, el més preuat. Viure sense lligams. S'hi està molt bé. Massa bé. T'hi acostumes. I esdevé un estil de vida.

Cadascú el seu procés. Cadascú el seu equilibri. Cadascú el seu moment. Vaig voler fer un brindis pels anys compartits, per un futur que compartirem quan deixi de mirar-me amb massa bons ulls i pesi molt més l'amiga que la dona. A parella no arribaré, recordes? I ara som un davant de l'altre. Ets feliç Teresa. Esbosso un somriure. Només volia un home al meu costat, fent-me costat...

Un altre brindis. Recordes, quan estic on fire?... Escoltes heavy, vaig respondre. Costa d'imaginar-te heavy, tan discret, tu, tan bon noi. Aparentment. Saps què em van regalar els meus amics pels 50? Iron Maiden. A Madrid. Al cap dels anys pocs cabells però molta intensitat... Aquest sentit de l'humor. T'ha agradat? La terrasseta? Tot un descobriment...

Vam allargar la nit amb passes curtes, degustant els records i els futurs, cadascú el seu. La nit d'una Barcelona que em queda lluny, els taxis plens, l'itinerari curt, tan fàcil l'impuls... El frec a frec, la calidesa, la tendresa... Vaig fer seny. Triar és no trair. Ser honest amb tu mateix i de retruc amb els altres.

I jo he fet una tria més que assenyada. Travessar l'eix del capvespre amb un Matagalls imponent. Viure on visc, on vivim... Per primera vegada a la meva vida o de nou, depèn com es miri, he triat algú que ha fet que alguns dels meus somnis es compleixin, un home amb qui puc comptar, que dona amor, que em rep amb un somriure, que no té por... Al meu costat, fent-me costat.

'As long as I know I have love I can make it'...  Dara Maclean... For Once In My Life...


Vídeo de for once in my life












1 comentari:

  1. "L'amor es una flor especial, nomes floreix algunes vegades"
    Osho
    Només quan ens arrisquem a viure les oportunitat que molt sovint subtils passen per davant nostre podrem saber si es d'aquelles que floriran o no. Si no ens hi arrisquem no ho sabrem mai...

    ResponElimina