Total de visualitzacions de pàgina:

20 de desembre del 2011

Tusquets, lectura, cultura

Les nostres lectures diuen molt de nosaltres. El plaer de la lectura, el gust per la lectura, una mà de lectures,  recomanades, descobertes, compartides... Ara que tot és a l'embost d'una mà en format digital, ara que un únic suport pot aplegar un munt de continguts, és ara que faig un cop d'ull a la biblioteca de casa, mesuro l'espai i penso que tinc un munt de lectures que han anat ocupant la paret i els moments més importants de la meva vida.

Hi ha lectures per a minuts i n'hi ha que no s'acaben, encara que arribis a l'última pàgina. Quantes lectures han delectat els nostres ulls, quants mots hem fet una mica nostres, quin munt de temps selecte i platxeriós passant pàgines. Tot un privilegi.

Tafanejant per una de les biblioteques que més m'agraden d'una de les dones que més estimo, vaig trobar l'Esther, mig amagada, present, com present és aquest títol:  'Prefiero ser mujer'. Quina sort trobar una lectura apassionant i apassionada, amb sentit de l'humor, amb sentit comú. Us recomano un fragment d'un capítol divertit, que fa pensar, perquè de tots els plaers que podem degustar de franc, l'enamorament n'és un. Mirem d'enamorar-nos com sabem, amb el cor obert de bat a bat. I l'Esther, que en sap molt d'enamoraments i d'altres emocions, treu l'entrellat a aquesta mena de confusió, neguit, incertesa i desconhort que amara a qui s'enamora sense ser correspost. "No pretendas que él te corresponda -diu l'Esther. «Alguien, no recuerdo quien, ha escrito que el amor es un juego solitario. Resígnate, pues, a amarle sólo tu, perdidamente, lógicamente, como entendíamos el amor hace tantísimos años. ¿O has descubierto acaso, existe acaso, otro modo de vivirlo o entenderlo?...»

Preservo aquest fragment a la memòria i al meu quadern d'emocions que m'hauria encantat escriure i que agraeixo que altres hagin expressat tant bé.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada